Krietni biežāk izvēlas dzīvokļus vēl nepabeigtos projektos.
Ja gada sākumā cilvēki bija piesardzīgāki, ierobežojot tēriņus, tad šobrīd ir iestājusies zināma stabilitāte, un klienti jau droši liek lietā ietaupītos līdzekļus, iegādājoties lielus pirkumus ar skatu nākotnē.
Tā secinājis nekustamo īpašumu attīstītājs “Bonava Latvija”, kura pārdoto dzīvokļu skaits šī gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, pieaudzis par 117 %. Lai gan Covid-19 uzliesmojuma sākumposmā daļa potenciālo klientu bija piesardzīgi, patlaban aktivitāte ir krietni pārsniegusi pirmskrīzes laiku.
“Covid-19 laiks ne tuvu nav beidzies, ienesot ikdienā arvien jaunus izaicinājumus un mācības. Ja gada sākumā cilvēki bija piesardzīgāki, ierobežojot tēriņus, tad šobrīd ir iestājusies zināma stabilitāte, un klienti jau droši liek lietā ietaupītos līdzekļus, iegādājoties lielus pirkumus ar skatu nākotnē. Jāņem vērā, ka dzīvojamais fonds noveco, tāpēc vēlme pēc jauna mājokļa pieņemas spēkā,” norāda “Bonava Latvija” valdes priekšsēdētājs Mareks Kļaviņš.
Atšķirībā no pagājušā gada, šogad cilvēki krietni biežāk izvēlas dzīvokļus vēl negatavos projektos. Salīdzinājumā ar pērno gadu, šajā segmentā apjomi pieauguši par teju 150 %. Viens no iemesliem tam ir kritiski mazais piedāvājums tirgū kopumā, vērtē uzņēmumā.
Cilvēku mobilitāte savienojumā ar darbu no mājām vairojusi vēlmi iegādāties mājvietu nedaudz tālāk no centra. Jaunie apstākļi, ko radījusi pandēmija, ir ieviesuši izmaiņas arī attiecībā uz pircēju vēlmēm pēc funkcionalitātes. “Darbs no mājām daudziem licis saskarties ar iepriekš nepiedzīvotu realitāti, tāpēc īpaši svarīgs parametrs ir ērtības, kas ilgstošu uzturēšanos mājās padara patīkamāku. Ņemot vērā, ka paralēli darba pienākumiem vecākiem nācās un arī nāksies palīdzēt saviem bērniem mācībās, liela daļa izvēlas, piemēram, nevis lielāku divistabu dzīvokli, bet tādas pašas platības trīsistabu dzīvokli. Tāpat klientiem ir svarīgi, lai mājvieta būtu funkcionāli ērta un komfortabla arī detaļās, piemēram, liela nozīme ir skaņas izolācijai, lai pēc iespējas mazāk būtu dzirdami kaimiņi,” skaidro M. Kļaviņš.
“Bonava Latvija” šogad aktīvi turpināja tādu projektu attīstību kā “Dreilinga mājas”, “Krasta kvartāls”, “Fjordi” un “Pagalms 2.0”. Uzņēmums īsteno ekonomiskā segmenta un biznesa klases mājokļu attīstīšanu, būvniecību un pārdošanu Rīgā, attīstot projektus tādos Rīgas mikrorajonos kā Purvciems, Teika, Ķengarags, Šampēteris, Rīgas klusais centrs un Krasta ielas rajons.
Pilno raksta versiju skatīt šeit!