No 1 līdz 33 Nekustamo Īpašumu Aģentiem
Aģentūra Tribus, pēdējo 9 gadu laikā, sevi ir pierādījusi kā uzticamu un spēcīgu spēlētāju Nekustamo Īpašumu tirgū. Ne tikai palīdzot klientiem, bet arī nemitīgi augot un attīstoties. Aģentūras vadītājs Igors Trošins, sākot kā viens aģents, komandu ir aizvedis līdz 33 aģentu kuplam kolektīvam. Tālāk Igors dalās ar to, kā sākās Tribus aģentūra!
Kāds bija Tavs stāsts, lai sāktu strādāt kā NĪ aģents?
Kā aģents es sāku, jo daudz dažādus darbus esmu strādājis, un daudz visu ko esmu mēģinājis darīt un viena no lietām, kas caurvija visus šos darbus bija PĀRDOŠANA. Viens no darbiem bija Baltcom telemarketings, tur bija ļoti pieredzes bagāta vide, bet nejutu atdevi, un to kā varētu vēl vairāk darīt. Pēc tā meklēju vēl citus darbus un beigās nolēmu, ka aiziešu arī uz mākleriem. Tā gan nebija viena no pirmajām izvēlēm, jo iepriekš pats nebiju saskāries ar labiem un profesionāliem aģentiem, līdz ar to priekšstats nebija pats labākais. Šķita, ka mākleris ir tāds vieglas naudas tīkotājs, un par šiem cilvēkiem man bija priekštats, ka viņi man grib kaut ko vēl papildus paprasīt. Pirmā aģentūra, kur gribēju strādāt mani nepaņēma, jo nebija krievu valodas zināšanas. Biju aizgājis uz pāris intervijām, kur bija pieklājīgs birojs, sakarīgi cilvēki un man skaidri nodefinēja, kas ir šis nekustamo īpašumu bizness. Pēc tā jau es sāku saprast, ka tur ir kas vairāk un tas ir, kas tāds, kam es esmu gatavs stāties pretīm ar savu iepriekšējo pieredzi un uzkrātajām prasmēm.
3 brāļi aģenti, bet kurš pirmais sāka?
Es pirmais sāku strādāt – Imperio Estate – lieliska skola pie Arta. Paldies viņam, ka parādīja, ka šim biznesam var arī pieiet pavisam savādāk. Imperio Estate aģentūrā es uzkrāju lielisku pieredzi sevī kā aģents, bet man ar laiku radās savs redzējums un vīzija, ko vēl varu attīstīt nekustamo īpašumu jomā. Es nemaz neveidotu savu aģentūru, ja neredzētu, ka spēju dot kaut ko vēl. Oskars Trošins bija pirmais no brāļiem ar kuru sazinājos šajā jautājumā, pēcāk arī ar Egīlu Trošinu, kurš arī ir komandas pamatsastāvā.
Kad tika pieņemts lēmums, ka tagad ir jāveido sava aģentūra?
Es vēlreiz, iespējams, to nedarītu, bet es nenožēloju to, ko daru un ko esam izveidojuši. Tas ir ļoti smags darbs turēt aģentūru līmenī, ar sistēmām un visu to veiksmīgi sakārtotu. Var jau izveidot no ārpuses izskatīgu zīmolu, bet lai 30 vai 50 cilvēki varētu teikt, ka viņus viss apmierina, ir ērti un ir nodrošināts ar itin visu nepieciešamo, lai varētu strādāt par aģentu, tas ir pamatīgs ilgtermiņa ieguldīts darbs un laiks. Man bija idejas, kā padarīt aģentūru vērtīgu un ērtu aģentiem, bet tas nav bizness, kas tieši nes peļņu, šīs lietas ir ilgtermiņa ieguldījums, kas tikai ar laiku veido peļņu un attīstību. Es zināju, ka man ir jāveido kaut kas savs, jo Artis visu ļoti pareizi darīja, un es negribēju traucēt ar savām ambīcijām. Sākotnēji nebija pat biroja un strādājām no dzīvokļa, pēc tam ievācāmies telpās Vecrīgā, kuras no cita projekta zināju, ka var ļoti izdevīgi izīrēt. Remontu šajās telpās gan paši veicām, ieguldot savus privātos līdzekļus.
Kā radās nosaukums Tribus?
Man izvēloties nosaukumu galvenais bija, lai nav nekādu iepriekšēju asociāciju. Zināju, ka zīmolu jāattīsta ar savu balsi, un lai asociācijas tiek veidotas tieši ar šo biznesu. Tāpēc nosaukumam vajadzēja būt unikālam, ko neviens nav aizņēmis. Krāsu bija visgrūtāk izvēlēties, jo visas krāsas ir aizņemtas. Par nosaukumu man bija svarīgi, lai tas skan droši, uzticami, īsi un ir viegli atcerēties. Svarīgi arī tas, ka mēs esam trīs brāļi, mēs esam Trošini, un šajā biznesā ir trīs puses – pircējs, pārdevējs, mēs. Beigās tas viss savijas kopā un diezgan veiksmīgi mēs ejam šo ceļu. Pasaulē ir vēl uzņēmumi ar nosaukumu Tribus, bet neko jaunu jau neizdomāsi.
Kādas ir galvenās īpašības, ko Tu vērtē, lai būtu labs aģents?
Kad es redzu atbildīgu un centīgu cilvēku, kurš nebaidās no darba, viņam ir sakārtots prāts, patīk kārtība un ir motivēts. Tie ir tie, kam sanāks, kā arī tie, kas mācās. Tie ir tie cilvēki, kas iet uz izaugsmi dzīvē un nebaidās strādāt! Pat arī tiem cilvēkiem, kuriem pārdošana un komunikācija ir zema, tad disciplīna un organizētība to pamatīgi atspēko.
Kas ir lielākās atšķirības aģentūrā šodien un 8-9 gadus atpakaļ, kad aģentūra tikai sāka savu darbu?
Šobrīd ir realizēti daudz projekti, kas ir paņēmuši gan daudz finanses, gan laiku. It īpaši laiku, jo ir jāsabalansē starp vadīšanu un attīstīšanu. Ir idejas, kas man “to-do” listē stāv jau gadu, taču tomēr visu laiku kaut kas tiek realizēts, lēnām nāk klāt un būvējas. Pirms 8 gadiem vairāk lietas bija ideju līmenī, kas šobrīd ir realizējušās, tomēr nu jau ir jaunas idejas vietā. Personīgi lielākā atšķirība ir tas, ka vairs nestrādāju par aģentu un ir pilnīgi citi darba pienākumi. Protams, arī tas kā ir izaudzis kolektīvs – sākumā bijām kā ģimene, tad kā draugu bariņš un tagad esam izauguši profesionālā līmenī kā komanda un turpinām augt visās sfērās.
Vairāk par Tribus uzzini, skatoties LIVE tiešraides atkārtojumu!